Båden

Klubture

For at være bådføre skal du have et gyldigt speedbådscertifikat, og du skal have fået en introduktion til klubbens båd, inden du må sejle den.

På dykkerture skal der hele tiden være en bådføre i båden - også når der er dykkere i vandet, så det er derfor et krav fra klubben, at der altid er to bådførere med på hver dykkertur, eller at bådføreren ikke dykker.

Derudover anbefales det, at man som minimum har en overfladebøje per makkerpar, til markering i overfladen.

Når båden bruges til klubture, skal hver deltager betale 50 kroner. Pengene sættes ind på klubbens konto, som er: Reg. Nr. 6112 Konto nr. 4920056464

Båden skal afleveres med fyldt tank (Octan 100 blyfri, kan f.eks. købes ved OK i Hinnerup) og fyldt reservedunk. Derudover skal der fyldes olie på, hvis nødvendigt. Der ligger olie under sædet (hvis der mangler olie kontaktes bestyrelsen, så der kan indkøbes noget).

Private ture

Som bådfører kan du leje klubbens båd til private arrangementer. Det koster 500,- og det er kun dig som bådfører, som må sejle båden.

Forsikring ved uheld

Der er forsikring på båden, så du som ansvarlig for evt. uheld ikke hænger på erstatningsansvaret.