PADI OWD uddannelse i Vandbisserne

I foråret 2024 bliver det muligt at tage en PADI OWD uddannelse i Vandbisserne. Du vil kunne dykke til 18 m efter kurset, og du vil være klar til at tage ud sammen med andre certificerede dykkere på egen hånd. I klubben vil du kunne deltage på lige fod med alle andre.

Hvis du vil dybere end de 18 m, er du klar til at tage ekstra træning, og dykke til 30 m (PADI AOWD).

Vi udbyder kurset i samarbejde med Blue Ocean Divers i Randers, som står for selve undervisningen.

Uddannelsen foregår sammen med andre kursister ved Blue Ocean Divers i og omkring Randers, og når vi skal i havet finder vi et sted afhængigt af vind og vejr, men området vil typisk være omkring Aarhus/Randers/Djursland.

Under uddannelsen vil du kunne låne flasker, BCD og regulatorsæt af klubben. Men du skal i løbet af uddannelsen selv købe maske, snorkel, dragt, handsker, hætte, finner til havet og andre småting. Vi gennemgår udstyret sammen, og du vil være klædt godt på til at foretage nogle fornuftige indkøb. I forbindelse med indmelding i Vandbisserne, vil du kunne få 10% rabat på udstyr ved Blue Ocean Divers.

Efter uddannelsen kan du leje flasker, BCD og regulator som medlem af klubben til en favorabel pris. Så du behøver ikke købe de dyreste ting lige fra starten.

Inkluderet i prisen er hele certificeringen inkl. bøger og teoriprøve, lån af flasker, BCD og regulator samt et års medlemskab af Vandbisserne og Dansk Sportsdykker Forbund (DSF).

Prisen er 3.500 kroner inkl. moms.

Da det er nødvendigt at være til undervisningen alle gange, og man aldrig kan vide sig sikker mht. sygdom og lign., er det muligt at tilkøbe en forsikring, hvor man kan få flyttet 1 af undervisningsgangene, hvis man skulle være uheldig at blive syg. Denne forsikring koster 300 kroner, og dækker for 1 dato-flytning. Hvis man ikke har forsikringen vil det koste 1.000 kroner, da tiden skal afregnes med instruktøren. Forsikringen skal købes ved tilmelding til kurset.

Hvis du vil prøve et dyk i en svømmehal inden kurset, er du velkommen til at kontakte os, og så kan vi arrangere en dag, hvor det er muligt at dykke i Hinnerup Svømmehal. Medbring selv badetøj og en gammel t-shirt, som må komme med i vandet.

Har du spørgsmål til kurset, er du velkommen til at skrive til os på mail (vandbisse@gmail.com) eller ringe til Claus på 24 64 06 62.