I samarbejde med Blue Ocean Divers i Randers udbyder Vandbisserne også andre kurser end PADI OWD.

PADI AOWD: Afholdes af Blue Ocean Divers og man kommer muligvis på hold sammen med kursister fra andre klubber. Dog vil man gennem Vandbisserne få kurset til en fordelagtig pris, forudsat man selv medbringer udstyr.

PADI Rescue Diver: Afholdes af Blue Ocean Divers i Hinnerup Svømmehal. Man er kun sammen med andre Vandbisser, og man skal selv medbringe udstyr. Da kurset er afhængig af adgangen til Hinnerup Svømmehal, afholdes det kun om vinteren/foråret, og det kræver at nogle stykker tager kurset på samme tid.

Priser for ovenstående kurser er:

• PADI AOWD: 2.000 kroner
  • PADI Rescue Diver: 2.800 kroner

Hvis klubbens medlemmer ønsker andre kurser end PADI OWD, AOWD og Rescue, så hjælper klubben gere med formidlingen af disse.

Af andre kurser kan nævnes:

• Nitrox
  • Deep Diver
  • DiveMaster

Det er forskelligt hvilken organisation kurserne bliver udbudt gennem, da det afhænger af instruktøren.

Klubben stiller ikke krav om bestemte organisationer til bestemte kurser.